onsdag 2 mars 2011

1 månad

Idag har jag varit här i en hel månad! Hur galet är inte de då!? De har gått så sjukt fort. Jag fattar verkligen inte vad som har hänt med tiden. Jag menar en heeeeel månad!! De betyder att de bara är två månader kvar. Och om dom går lika snabbt så är jag ju snart hemma igen. När jag kom hit så kändes 3 månader så sjukt länge! Men nu vet jag inte längre. De är som att tiden går snabbare här borta. Samtidigt som dagarna kan kännas långa då vi hela tiden gör så mycket saker att man inte riktigt förstår att man hunnit med så mycket på bara en dag.Vet inte om ni hänger med i allt mitt babbel men ah. 

Idag hade vi local prayer och de va Shoshanna som höll i de. Hon är från England. Sen teaching som vanligt och sen lunch. Men efter lunch va inte allt som vanligt för istället för vanlig dag så hade vi All Interns Surf day. Så vi åkte helt enkelt och surfade på eftermiddagen. Superkul dock hann jag bara vara ute en kort stund för vi hade inte så många brädor för några är fortfarande kvar i Molokai. 

Idag kom de en ny tjej hit. Och på torsdag ska de komma en till. Då blir vi 15 tjejer i våran lägenhet som delar på ett litet badrum ett pyttekök och två sovrum. De finns en till lägenhet med tjejer men den har bara ett sovrum men där emot ett vardagsrum och större kök. Så där bor 8 stycken. Ville bara dela de med er då de kan vara ganska intensivt och påfrestande att bo i ett kollektiv såhär. De har räknat fel också så vi har en säng för lite så får se hur de blir med de när nästa tjej kommer på torsdag. Är dock så tacksam för varenda tjej som bor här och jag tycker verkligen så sjukt mycket om dem allihopa! 

Har tvättat så ska hämta de från torktumlaren nu. Sen blir de sängen. Vill bara tillägga att jag är så lycklig att jag har fått den här möjligheten att vara här och uppleva allt och få lära mig så mycket och växa i mig själv och min tro och lära känna så många underbara människor!

1 kommentar:

  1. Hej tänkte precis som du att det gått så snabbt och att du kommer att känna dig både glad och ledsen när du ska åka hem igen,tiden går så fort.Men Pia nämde att det finns möjlighet för dig att stanna längre,vill du får du gärna skriva några rader om det.Jag är så glad för din skull att du får uppleva detta.Stor kram från moster,önskar jag kunde byta med dig:)

    SvaraRadera