tisdag 12 april 2011

Känslofylld måndag

Ja då var de måndag igen Fasta som vanligt. Och testimonys, vilket betydde att de va min tur att stiga upp på scenen, med en mick i mitt ansikte och dela min livshistoria med ca 60 människor som jag känns i 3 månader och vissa endast nån vecka. De var en upplevelse som jag gärna hade undvikit. Men de gick okej och sen va de skönt att ha de gjort.

Daniela hade också sitt testimony och de var väldigt starkt och svårt. De är underligt hur man lär känna människor utan att veta deras förflutna och sen får höra deras livshistoria och inse hur mycket man inte vetat eller förstått.

Ikväll hade vi Ohana night vilket betyder familjekväll på hawaiianska. Så varje rum lagade en måltid eller efterätt och så åt vi alla tillsammans. Riktigt mysigt och roligt. Gick sedan till skate parken för att hänga lite med de lokala ungdomarna. Nu sitter jag och skriver en uppsats om evangelisation. Måste börja komma ikapp med prov och läxor nu!

Äter Hot bread till kvällsmat. Steven kom tillbaka från Molokai för att göra SLS och han tog med sig Hot bread! Så nu är jag nöjd och glad.
Tror för övrigt att detta har varit den längsta och mest innehållsrika dagen på länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar