lördag 10 september 2011

10 sep - TRÖTT

Ja de har jag varit nästan hela dagen. Vaknade vid halv 6 i morse av att någon kom och tog blodprover och bytte ut mitt dropp. Men var aldrig riktigt vaken så märkte bara sen att de helt plötsligt var mörkt i rummet igen så jag slocknade och vaknade sen vit halv åtta tiden. Åt frukost och halvsov sedan hela förmiddagen med några avbrott för diverse medicinering. Har inte haft någon som helst aptit idag men de hör ju till cellgifterna, har dock sluppit illamåendet eftersom dom har väldigt bra mediciner mot de. Varit trött hela eftermiddagen och sov några timmar då också.

Mamma och pappa har varit här några timmar och hållit mig sällskap. Har också fått extra blod idag eftersom jag har så stor blodbrist. Det betyder att jag har brist på röda blodkroppar så de va de jag fick. Dom sa att de ska göra att jag känner mig piggare så hoppas att de ska hjälpa. Känns lite läskigt att få blod från någon annan bara men man ska vara tacksam att folk ger blod.

I övrigt har de varit en ganska händelselös dag. Vilket har varit skönt. Många har frågat om besök och så och de är helt okej bara man är helt frisk! Jag uppskattar besök men kan inte lova att jag kommer vara så pigg eftersom min energinivå går upp och ner hela tiden. Men säg bara till innan så är ni jättevälkomna!


Fick se den här bilden idag då en vän taggade mig. Från Hawaii, en dröm är att få hoppa fallskärm i varje nytt, vackert land jag kommer till :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar