söndag 25 september 2011

En dag som idag

Inte mycket att säga om idag. Spenderat större delen av den i soffan i vågrätt läge. Verkar vara det enda som rår på huvudvärken. Känner mig ganska okej i övrigt men har en mer eller mindre ständig huvudvärk som gör de svårt att koncentrera sig och få någonting gjort.

Har kaos på rummet med alla flyttkartonger från lägenheten och kläder som skall packas upp igen. Men kan inte göra något åt det. Inte idag i alla fall. Får helt enkelt hoppas på att morgondagen blir bättre. Det är konstigt hur jag nu när jag är sjuk får en massa lust att städa och fixa rummet och få allting fint. Kanske är så att när det är oordning på insidan så har man större behov av ordning på utsidan.

Vanligtvis hade jag varit superglad för slappa dagar i soffan som kunde fyllas med filmer och tv-serier men nu känns det som slöseri med tid och helt meningslöst. Nu vill jag få saker gjorda och hitta något att fylla mina dagar med men jag kan inte för sjukdomen stoppar mig fysiskt. Ironiskt är väl ordet. Så om ni har några förslag på meningsfulla saker man kan göra liggandes så säg gärna till.

Konstaterar ännu en gång hur välsignad jag är med så fina människor runt omkring mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar