onsdag 14 september 2011

Hem

Jippie! Jag kanske får komma hem till helgen. Om allting går bra på fredag och jag mår tillräckligt bra. På fredag ska jag ju behandlas igen med cellgifter vilket betyder stick i ryggen till ryggmärgsvätskan för att spruta in cellgifter där och sedan dropp under dagen med cellgifter. Sen ska dom sätta in en dosa under huden på mig som ska vara istället för slangen jag har nu. Den skall tydligen vara bättre och mindre infektionskänslig. Så om allt detta går bra och jag mår bra nog så får jag åka hem sen. Jag vet inte för hur länge men förhoppningsvis tills nästa behandling.

Man har lagt upp schemat så att man behandlar med mindre doser ofta istället för stora doser. Det gör att man mår bättre och kan vara hemma mer. Men det är så mycket regler som måste följas. Jag får inte äta viss mat, bara äta frukt som går att skala, inte äta bär, allting måste värmas upp även grönsakerna så att bakterierna dör och absolut inte äta plockgodis, naturgodis eller nötter som inte varit förpackat från början. Jag måste också vara jättenoga med skador och småsår för jag kan tydligen få blodförgiftning väldigt lätt.
Men allt där här är som viktigast då mitt immunförsvar är som lägst och förhoppningsvis så ska de inte behöva vara de när jag är hemma.

Så nu är jag glad! Pappa kommer hit i eftermiddag och imorgon ska både mamma, pappa och jag få prata med doktorn mer om framtiden och hur ofta jag måste vara inlagd och så vidare.

2 kommentarer:

  1. Va härligt Emma det måste vara jättekul att få komma hem och vara människa ett tag inte bara "patient" sköt om dig Moster

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra! Skönt att få komma hem förstår jag :)

    SvaraRadera