fredag 16 september 2011

Inte hem idag

Var ju som sagt instättning av venporten idag, en liten dosa man sätter in under huden med en slang som går in i ett blodkärl som man sedan kan använda istället för slangen som sitter fastsydd nu. Den skall vara säkrare när de gäller infektioner och enklare att ha när man är hemma då den knappt kommer märkas. Slangen som jag har på höger sida sitter dock kvar några dagar till tills porten har läkt och svullnaden gått ner.

Men efter operationen så hade jag så fruktansvärt ont i vänster sida, samma sida som dom opererat på. Venporten sitter nedanför nyckelbenet, innanför huden och där är man ju självklart öm efter att dom satt in den men nu fick jag alltså ont innanför revbenen på något sätt. Kunde bara andas mycket korta andetag annars började tårarna rinna av smärtan. Så därför har jag inte fått åka hem idag. Dom vill ha mig kvar tills dom ser att de blivit bättre.

Jag fick lugnande inför operationen i sån styrka att jag sov vilket var skönt men kanske hände de något när dom skulle lyfta över mig från operationsbänken till sängen igen. Vet inte riktigt men fick i alla fall göra en lungröntgen för säkerhets skull men allt såg fint ut. Så hoppas på att det ska bättra sig under natten och att jag får komma hem imån istället. Måste ändå säga att det är ganska skönt att slippa åka någon stans just nu.

Fick en hel del morfin mot smärtan men det är inget jag vill ha igen. Hjälpte bara lite grann, tillräckligt för att jag skall kunna andas normalt utan att få ont men inte mer än så. Där emot gjorde de mig ganska yr i bollen och de var inte trevligt. Så har hela eftermiddagen legat i sängen och känt mig konstig i hela kroppen och yr i huvudet. Blir tydligen så om man inte är van vid morfin, vilket jag ju inte är, som tur är, eller nått.

1 kommentar:

  1. Åh det gör så ont i mig när jag läser om hur dom behandlar dig,jag önskar jag kunde hjälpa dig på ngt vis,ber att du ska få styrka att orka med allt och att du ska få bli frisk,hoppass att du snart får åka hem,åtminstone ett par dagar.Stor kram moster

    SvaraRadera