fredag 23 september 2011

Bläääh

Mår skit. Inte så konstigt kanske. Åkte till sjukhuset 7:30 och kom hem 16:30. Lång dag helt enkelt men känns som att timmarna på sjukhuset bara flög iväg. Dock var dom inte speciellt trevliga. Blev stucken i ryggen ett antal gånger för mycket eftersom doktorn inte tycktes hitta rätt. Tillslut fick en annan doktor komma och göra de istället.

Kan ju säga att de tär på en ganska rejält att behöva gå igenom ett benmärgsprov och en ryggmärgsvätske behandling redan utan att det krånglar. Men när de sen inte kan sticka rätt och måste försöka om och om igen och man bara ligger där med tårarna rullandes. Ja det är påfrestande. Fick någon konstig smärtstillande i blodet efter ett tag för att de var så synd om mig och hjälp vad drogad man blev. När skiten äntligen var klar och jag rullats tillbaka till rummet i min säng så gick tydligen munnen i ett enligt mamma. Jag ville väl prata av mig och glömma de som nyss hänt och sen prata om annat som var roligare och i kombination med det smärtstillande som jag fått så blev jag tydligen väldigt pratsam. Man ska nämligen ligga still ca 2 timmar efter att man behandlat ryggmärgsvätskan och dom två timmarna brukar vara ganska sega men idag så pladdrade jag visst bort dom helt. Under tiden fick jag även det cellgiftsdropp som man ju också får.

När jag kom hem deckade jag i soffan ett par timmar tills resten av familjen kom hem och störde ron. Nu ikväll har pappa och jag gått igen en väldans massa papper och skit. Jag han ju precis flytta och börja högskolan innan jag fick diagnosen och då blir de massa papper hit och dit. Sen när man ska säga upp lägenhet, hemförsäkring, elabonemang och annat så blir det ännu mer papper. Sen är det massa papper som har med sjukdomen att göra och kvitton och saker som ska sparas för allting och intyg som ska skickas hit och dit.

Så med min numera ständiga följeslagare huvudvärken har jag spenderat kvällen att sortera papper, sätta in i pärmar, skriva under och posta och spara kvitton. Ryggen värker efter dagens lilla nålmisshandel och jag vill bara kapitulera. Men sova går inte innan kl 22 då sista medicinerna för dagen skall tas. Bara en timma kvar nu som tur är. Lär vara ganska trött imorgon med så då blir det slapparlördag fullt ut!

God natt på er

1 kommentar:

  1. du är min lilla hjältinna,i går kände jag mig så sjuk pga en rejäl förkylning,jätte ont i huvet kraftig hosta m.m.I dag är jag på bättringsvägen och läser om hur din dag varit,tror inte jag skulle orkat med en sån dag,och du har klarat flera såna dagar redan,jag ser ditt mod och din styrka och det stärker mig och säkert fler med mig,stor kram
    från moster

    SvaraRadera