söndag 11 september 2011

Seg dag

Fattar inte hur långsamt denna dagen har gått alltså, och den är inte ens slut än. Förmiddagen var som vanligt, prover och sprutor. Men allt sker ju via venkatetern så slipper bli stucken. Har ju som sagt feber o hosta varje eftermiddag och kväll så man försöker råda bot på de vilket är bra för tror att jag nog kan bli lite piggare om jag slapp febern.

Mamma kom vid lunch och sedan några timmar senare kom storebrorsan med familj också så de var kul även om jag var ganska trött. Men alltid trevligt med några att fördriva tiden med. Dom åkte nyss så sitter här och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Kan mest vara i min säng eftersom jag har ont i ryggen och också blir yr av att vara uppe och gå för mycket. Ryggen beror ju på att jag är stilla för mycket men när jag rör på mig så gör den ännu ondare så de är lite svårt de där.

Har i alla fall lite bättre blodvärde idag efter blodet jag fick igår så ser inte ut som ett lakan längre. Men de är ju fortfarande lågt och så kommer de ju vara på grund av sjukdomen. Fick idag reda på att jag kommer få göra nästa cellgiftsbehandling på fredag. Men i övrigt så vet man inte mycket mer om framtiden. Det beror på så många olika saker när behandlingarna sker och när jag får vara hemma lite och så vidare.

Har varit lite nere idag för jag har mått så dåligt på grund av ryggen och känt mig konstig i huvet och magen. Har ju så dålig aptit och märker verkligen av att de påverkar mig. Kan lixom inte komma på en enda sak som jag skulle vilja äta. Och så har jag blivit så känslig för smaker så de blir lixom för mycket smak på allt ibland. Aja tur att dom pumpar i mig sockervatten hela tiden så att jag får lite energi. Mamma köpte massa godis idag att muta mig med men oj vad sött de är :P Slutade med att hon åt upp nästan hälften istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar