söndag 18 september 2011

Seg söndag

Sov dåligt inatt. Vaknade flera gånger och mina sår kliade som sjutton! Har ju numera ett snitt under var nyckelben där dom har stoppat in diverse saker. Tar ju ett tag innan de läker och jag är tydligen lite känslig mot limmet på förbanden så därför kliar de ännu mer. Men dom bytte i alla fall förband idag till några som var lite mindre och som förhoppningsvis är bättre. Annars ser de ut att läka fint.

Förmiddagen har varit ganska seg. Kollade på senaste avsnittet av Merlin på SVT Play, mamma och jag är helt fast i den serien. Tyvärr varade inte avsnittet hel förmiddagen konstigt nog. Vid 3 tiden kom mamma, pappa och farmor på besök. Första  gången farmor är här så det var jättetrevligt. Hon brukar komma hem till oss på söndagar och ha med sig fika och nu tog hon med det hit istället så vi satt och fikade en bra stund i "allrummet" och för en liten stund kändes allt nästan som vanligt.

Sen blev jag dock jättetrött och vi gick tillbaka till mitt rum och kollade tv. Jag somnade nog till ett tag och sen blev klockan 19 och dom var tvungna att åka. Sen dess har jag kollat på en Beck-film och ätit kvällsmacka. Farmor hade med sig sitt hembakade bröd också så det var supergott. Brukar smöra brödet och sen värma i micron så att de smälter så blir de som nybakat bröd. Min sköterska för kvällen var supersnäll gjorde detta åt mig eftersom vi patienter inte får komma in i köket.

Nu ska jag snacka med Mikaela i tele så ni får ha de så fint :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar