torsdag 6 oktober 2011

Behandlingsdag 29

Idag är en väldigt stor och viktigt dag. Det skall tas ännu ett benmärgsprov och lite andra prover utöver det vanliga och sen skall man se och jämföra detta med tidigare prover och sånt och resultatet kommer att avgöra hur min behandling kommer se ut sen. Jag behandlas enligt ett protokoll som man haft i några år och efter 29 dagar är första delen slut. Och då kan man se hur det har gått och genom det avgöra hur stor risk det är att man får återfall och genom det vet hur behandlingarna skall se ut i framtiden.

Jag tror att det är så att man idag hoppas att det skall ha blivit något som dom kallar för total remission. Att alla sjuka celler är döda nu. Förra benmärgsprovet visade att de sjuka cellerna gått från 80 % till 19 % vilket man kan tycka låter bra. Men det var tydligen inte riktigt vad de hade hoppats på utan man ville nog se mer resultat men doktorn sa att det kan hända mycket på de två veckor som det nu har gått. Så idag är en jätteviktigt dag för om det kan visa sig att allt gått så bra som möjligt så kommer det att bli mycket lättare i framtiden och risken för återfall kommer inte att vara lika stor.

Skall också få behandling idag, spruta i ryggmärgsvätskan, spruta i låret som jag aldrig fått innan, skall tydligen ha en massa trevliga biverkningar och sen en påse cellgiftsdropp. Så det blir en hel del stick idag så jag hoppas och ber att det ska få gå så smidigt som möjligt. Och att provresultaten skall vara så bra som möjligt. Så om ni ser detta idag så vore en liten bön supersnällt!

Tack och hej från en något nervös tjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar