torsdag 6 oktober 2011

En dag i morgon också

Kom precis hem från Sahlgrenska. Ska dit imån igen för det visade sig att det var då jag skulle få den där extra sprutan. Lite glad över att ha sluppit den idag faktiskt. Då får jag också svar på proverna dom tog idag och där med vet man hur framtiden kommer se ut. 

Själva behandlingen och benmärgsprovet gick helt okej i alla fall så det är superskönt. Nu hoppas jag bara att jag skall få må så lite dåligt som möjligt de närmaste dagarna. Men det är så himla olika och beror på allt möjligt så det är bara att vänta och se. Just nu är jag jättetrött och har blivit ordinerad soffläge resten av dagen i hopp om att det skall kunna ta bort en del av den hemska huvudvärk som sprutan i ryggen oftast medför. Lyckades inte så bra sista gången men om jag vilar ordentligt idag så kanske. 

Så böner inför morgondagens resultat uppskattas mycket. Och jag är tacksam för att det gick så pass bra under alla sticken idag så jag är glad i alla fall. 

Fick i alla fall reda på att jag nästa torsdag kommer att bli inlagd igen. Då skall man från torsdag och ca 4-5 dagar framåt behandla mig mer intensivt varje dag. Men det känns gaska okej ändå även om det inte är speciellt kul att ligga på sjukhus. Det händer ju grejer och kampen fortsätter!

1 kommentar:

  1. Hej! Hur fick du reda på att du har cancer? Jag tänker på dig och ber för dig! kram

    SvaraRadera