söndag 2 oktober 2011

En fin dag

Idag har jag mått ganska bra. Nästan oförskämt bra känns det som. Har sluppit huvudvärken nästan hela dagen och har orkat göra lite småsaker som att ta en promenad och vika tvätt. Har knappt legat i soffan och vilat någonting. Inte för att jag gjort något som är ansträngande över huvudtaget men jag har i alla fall varit pigg nog för att njuta av dagen.

Farmor var här på eftermiddagen och bjöd på fika och det blev en fin familjestund. Om jag mår lika bra imån så kanske jag kan följa med mamma och handla. Vore trevligt att byta miljö lite. Får dock se till att inte knö med för mycket människor för jag har ju som sagt väldigt dåligt immunförsvar. Men en tur till affären på förmiddagen ska nog gå. Om jag orkar men tror faktiskt att jag gör det.

Snacka om att se på livskvalité med andra ögon. Har även idag slagits över vilken otrolig tur jag har och hur mycket jag har att vara tacksam över. Det är nästan så att jag skäms för hur mycket jag tagit för givet innan. Och nästan så att jag börjar tycka att jag själv är jobbig som blir glad och tacksam för saker som att slippa huvudvärk och att få mat på bordet varje dag.

Något vettigare än så har jag nog inte att säga. Så det får vara nog för idag. God natt på er och tack Gud för en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar