lördag 29 oktober 2011

Klagan

Jag vill ha tillbaka  mitt liv igen! Jag vill ha tillbaka min lägenhet, min skola, klasskompisar och hålan jag bodde i. Jag vill kunna hitta på saker med vännerna, gå på stan, fika, gå på bio, konserter, kalas och fester. Jag vill kunna leka med min hund, gosa med mina katter och åka till stallet och hästarna. Jag vill kunna vara spontan och göra det jag känner för. Jag vill kunna vistas bland folk utan att det är en risk för mig, äta en bulle som någon annan hållit i utan att det är ohälsosamt, jag vill kunna vara oförsiktig och få ett litet sår utan att det är farligt för mig.

Jag vill inte ha massa utslag på huden, huvudvärk, ledvärk och illamående. Jag vill inte ligga i soffan, se på filmer och lyssna på ljudböcker. Jag vill inte vara så trött att jag inte orkar svara på meddelanden eller hålla kontakt med mina vänner. Men jag vill inte heller vara bitter. Livet verkar inte alltid rättvist och det kanske de inte är heller. Men det är en gåva vi fått så vi får se till att försöka göra det bästa vi kan av det.

3 kommentarer:

  1. Guzzen Torre u know30 oktober 2011 kl. 03:25

    LÄNGTAR tills den dag du till fullo hare tillbaks igen alltså!
    Har dessutom en känsla av att du kommer komma ut ur det här som en 10ggr smartare, klokare och ännu skönare människa!
    Tänker på och undrar hur du har det, kraamar!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att Gud har stora ting planerade för dig framöver när du tagit dig igenom detta,Kram från mormor Maj.

    SvaraRadera
  3. Du vet hur många vi är som stöttar dig Emma! Och vi kommer finnas kvar här tills du är frisk så vi kan hitta på en massa roligt så fort du orkar!! Tills dess får vi försöka komma o hälsa på lite då o då men framför allt ha med dig i tankar o böner, varje, varje dag! puss o kram på dig!
    Karin

    SvaraRadera