tisdag 4 oktober 2011

Nöjd och glad

Sitter i soffan efter att ha kollat på ett avsnitt av Smallville. Har vilat sen lunch men innan det har det varit fart kan jag säga. Gjort storkok idag. Bakat två köttfärspajer och lagat vanlig köttfärs för att frysa in. Mamma och jag storhandlade köttfärs igår så idag tog jag hand om det. Sen lagade jag lunch men efter de så var jag helt slut. Fick lite huvudvärk så har tagit det lugnt fram till nu.

Det är verkligen så skönt att ha några dagar då jag nästan känner mig helt frisk. Då jag orkar göra någon nytta. För annars känner jag mig så meningslös. När jag mår dåligt menar jag, då kan jag inte göra något vettigt och jag har till och med svårt att njuta av att se på film för till och med det är ansträngande. Så dom här dagarna som jag får må bra vill jag utnyttja till max och bara njuta av att leva och kunna göra saker och hjälpa mina föräldrar med sånt som jag klarar av.

Mår dock inte allt för underbart idag eftersom jag igår morse tog mig en tur ned för trappan, sittandes. Inte med mening så klart utan jag halkade helt enkelt och dunsade högljutt ner för de sista trappstegen. Det är ingen direkt smärta att klaga över men det som inte kändes så mycket igår känns idag. Lite störande att känna att man känner sig frisk för att sen istället känna som en gammal kärring varje gång man ska resa eller sätta sig. Alltid är det nått som inte är bra. Men hellre lite ont i ryggen och rumpan och ändå ha energi nog att göra saker än att ligga i soffan hela dagen med hemsk huvudvärk och känna sig allmänt utslagen och sjuk.

Nu ska jag nog fortsätta att ta det lugnt. Verkar som att jag fått en huvudvärk som tänkt stanna resten av dagen. Så om jag inte anstränger mig mer så stannar den förhoppningsvis stannar vid att bara vara irriterande och inte utvecklas till direkt jobbig. Är ganska trött nu också så antar att jag fått min del av att känna mig frisk idag. Men jag mår ju i alla fall helt okej så jag är nöjd och glad.

1 kommentar:

  1. ni skulle bara veta hur goda köttfärspajer Emma gör.Bjud hem er till oss så får ni smaka.Välkomna men ni måste vara friska och tvätta er med vår sprit.pia

    SvaraRadera