torsdag 6 oktober 2011

Svar på kommentar

Nu verkar det som att det funkar att kommentera igen. Det var själva blogger.com som hade problem tror jag så det var fler som hade problem. 


Fick en fråga:


Anonym sa...

Hej! Hur fick du reda på att du har cancer? Jag tänker på dig och ber för dig! kram

Svar: Jag blev sjuk med feber och hosta i början av Juli. Gick till vårdcentralen ett antal gånger och man trodde först att jag hade luftrörskatarr så fick penicillin för det. När det inte hjälpte trodde man att jag hade lunginflammation men när jag ätit antibiotika för det också och det inte hjälpte så sände man mig till infektionskliniken i Borås. Där gjorde man alla möjliga test och röntgade mig. På röntgen såg man att min mjälte var förstorad. Blodproven visade på att jag hade lågt blodvärde alltså blodbrist vilket är brist på röda blodkroppar. Det gör att man bli blek och trött. Och även järnbrist. Hade som sagt feber också. Dessa symptom är väldigt diffusa och kan tyda på en rad sjukdomar men jag antar att läkarna här nån gång började misstänka en blodsjukdom. Så jag fick göra ett benmärgsprov där man kollar på det vita blodkropparna i benmärgen. Och då såg man att det var dem det var fel på. Det tog nästan två månader från att jag fick feber till att jag fick min diagnos. Inte så konstigt eftersom man väl inte misstänker blodcancer på en gång. Hoppas att det var ett bra svar och tack ska du ha! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar