torsdag 29 december 2011

Glad och nöjd

Hej tänkte bara uppdatera om hur jag mår för just nu mår jag faktiskt jättebra. Eller ah då menar jag alltså att jag nästan inte alls känner mig sjuk. Vilket är så himla skönt. Så igår och idag orkade jag göra lite saker. Laga mat till hela familjen och även städa mitt rum utan att bli helt slut. Annars så orkar jag bara kanske klä på mig sen är jag helt slut. Eller som på julaftonsmorgon då jag höll på att svimma i duschen efter att ha tvålat in mig.

Har ju mått väldigt dåligt de senaste två vekorna först för att jag började med nya cellgift som jag inte var van vid och sen när jag slutade med cortison som gör att man mår jättedåligt med baksmällekänsla, värk i kroppen, mycket deprimerande tankar (pratade med sköterskan och det är till och med vissa som måste gå på antideprissiva när dom slutar med cortison) och hjärnan går hela tiden på högvarv så man kan inte slappna av och det är svårt att sova. Nu har jag börjat med cortison igen så snart kommer det bli sämre igen men det är i alla fall skönt med några dagar då jag kan känna mig lite normal. Dock är det just typiskt för i tisdags då jag var inne på behandling och tog prover så visade det sig att mina värden var superlåga så mitt immunförsvar existerar nästan inte. Så just när jag mår så här bra så får jag inte göra något och måste vara jättenoga med maten. Hade hoppats på att kunna göra nått litet på nyår men det kan jag ju glömma och vi hade tänkt gå på bio med familjen men det vore rena självmordsuppdraget nu.

Men idag kom Mikaela hit på eftermiddagen i alla fall och det var jättekul. Blir ju inga kramar men det klarar man sig utan. Hon var ju helt frisk och så så det var lugnt. Fick och har fortfarande huvudvärk förut så det är mindre kul men jag är så glad att jag mår bra i övrigt så det gör inte så mycket. Har tagit av mina nya värktabletter så får se om det hjälper.

Hoppas att ni kan få njuta av nyårshelgen i alla fall! Kramar från en glad tjej

3 kommentarer:

  1. Du är så stark, inspirerande o fantastisk Emma! Jag hoppas verkligen du snart får ett lite starkare immunförsvar o att du får fortsätta må ganska så bra!! Tänker på dig o ber för dig mycket!! <3 kramar karin

    SvaraRadera
  2. Å Emma! Så glad att du får känna dig lite pigg!
    Kan naturligtvis inte förstå allt du känner och går igenom men jag fick uppleva en bråkdel av det jobbiga under julhelgen när jag blev magsjuk - bara det var förfärligt jobbigt och fick mig att uppskatta mat, sömn och hälsa otroligt mycket.
    Så även om du har det många gånger jobbigare så kan jag förstå lite av glädjen i att plötsligt orka göra något och inte bara sitta som en liten hög :)
    Önskar dig en fin helg och ser fram emot att få ge dig en stor kram så snart det bara går!
    KÄRLEK

    SvaraRadera
  3. GOTT NYTT år på dig Emma. Du är stark och du är positiv det är det viktigaste. Massa Energi9 kramar från oss. Liljedahls

    SvaraRadera