onsdag 7 december 2011

Goda nyheter

Eller så goda som de kan bli. Var på sjukhuset igår och fick behandling och tog de vanliga proverna och så. Fick också reda på svaret på senaste benmärgsprovet. Det som mer eller mindre avgör min framtid. I alla fall de närmaste åren. Och det var perfekt. Inte en enda sjuk cell. När jag tog mitt första benmärgsprov hade jag 80% sjuka celler. Nu är det under 0,001% eller vad de va och om det är mindre än så så kan man inte se dom. Alltså betyder de att det är de bästa resultatet man kan få. Så det ser ut som att alla är borta men eftersom man inte kan se exakt alla så finns det en risk att det ändå finns några kvar. Därför måste man ju fortsätta med behandlingen och allt.
   Men nu är mina förutsättningar att klara det så stora de bara kan vara. Och benmärgstransplantation finns inte ens på kartan. Så om inget superkonstigt händer så kommer jag bli färdigbehandlad om lite drygt 2 år. Men det sista året är mycket lättare behandling.

Tack Gud säger jag bara!

13 kommentarer:

  1. Vad glada vi blir av detta inlägg!
    Du är buren i bön.
    Varma kramar
    /Totte, Peter och Evelina

    SvaraRadera
  2. Gud vad skönt att höra Emma!
    Hälsningar Elvira

    SvaraRadera
  3. ÅÅ vad skönt att höra, vi tänker på dig och familjen! farmor Maj tänker också på dig massor och pratar om dig!! Må gott nu över jul! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Yes! I'm so happy for you.
    //Mattias

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt Emma! <3
    Karin

    SvaraRadera
  6. Har aldrig tvivlat på att det kommer att gå bra, men det är härligt med facit! Kram till Dig.
    Viktoria

    SvaraRadera
  7. Härligt Emma ! Där ser vi att Gud hör bön ! Tack gode Gud !
    Då önskar vi dej en kul jul hoppas du orkar göra lite kul saker.
    Ha det gott. Kram från Eva o Lars-Inge i Gamleby

    SvaraRadera
  8. Härligt Emma ! Där ser vi att Gud hör bön ! Tack gode Gud !
    Då önskar vi dej en kul jul hoppas du orkar göra lite kul saker.
    Ha det gott. Kram från Eva o Lars-Inge i Gamleby

    SvaraRadera
  9. Det var glädjande att höra...vi tänker på dig.. Varma kramar från Stefan Jansson med familj

    SvaraRadera
  10. Åh vad bra Emma! Härligt att höra :D
    Tänker på dig! <3

    SvaraRadera
  11. Hipp hurra! Heja Emma, och heja Gud! Vi tänker på dig och ber för dig, massormassorMASSOR! Stora kramar :)

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara nyheter tjejen. Vi tänker på dig varje dag....Kramar

    SvaraRadera
  13. jag känner inte dig och har aldrig träffat dig, men detta inlägg gjorde mig tårögd och gick rakt in i hjärtat<3<3<3 ber för dig

    SvaraRadera