onsdag 25 januari 2012

22.00

Var inne idag för att fylla på blod som sagt. Har varit riktigt trött hela dagen. Känns som om någon hängt vikter i mina ögonlock och i resten av kroppen också för den delen. Men nu har jag lite mer ork i alla fall. Blir inte alldeles andfådd av att gå upp för trappan. Imorgon kommer taxin 7.15, tycker det är lite tidigt men på fredag skulle jag fått åka ännu tidigare men fick ändra tiden så får vara glad för det.

Kvinnan i kassan på sjukhuset har börjat lära sig vart jag ska nu. Och att jag alltid ber om kvitto. Har i och för sig gått dit minst en gång i veckan i nästan 5 månader nu så kanske inte så konstigt. Speciellt nu när jag varit där 5 dagar förra veckan och lika många denna veckan. Snart kan hon väl mitt personnummer utantill också. Vore ju bekvämt. Då hade jag bara behövt gå fram till luckan och inte säga ett knyst. Passar mig bra som ändå inte är speciellt pratsam på morgonen. Längtar bara tills jag får lägga mig i sjukhussängen och titta på sköterskan som plockar och grejar med alla slangar och sprutor.

Nu ska jag alltså in 4 dagar i rad igen för cellgifts-dropp. Sen nästa vecka vet jag inte riktigt vad som händer. Har inte orkat kolla det än. Har ju fått ett schema med vad som händer varje vecka nu under de här 2,5 åren. Det är riktigt komplicerat ska jag säga er, det kanske ni har märkt om ni har läst mina tidigare inlägg.

Här är en tjej som har kämpat mycket mer än jag gör! Hon är grym verkligen. Kolla in hennes blogg. Hon har haft livmoderhalscancer och har nu fått återfall. Men låter inte de förstöra då hon ska åka Vasaloppet i år! Häftigt eller vad? 

http://livmordet.blogspot.com/

1 kommentar:

  1. Hej Emma !! Tänker på dig och hoppas du får må lite bättre snart. Hoppas du hittar saker att göra fast du är trött och så. jag kan rekommendera att låna ljudbok från biblioteket via nätet, streamar ner den via ditt lånekort. Gå in på bibl allingsås så ser du hur man gör.
    Krya dig !! Farmor Maj kommer förbi idag en sväng efter att hon o pappa har varit på vårdcentralen i Flen. Hon tänker också på dig ! Jag ska väl också in snart för bebbe, ligger en v över tiden nu och på må ska vi in och se om det blir snitt även denna gång. Den verkar liksom inte vilja komma ut ännu. Tålamod... ja det är ju nåt du verkligen har och tvingas ha nu. Kram från Maria

    SvaraRadera