tisdag 3 januari 2012

Ännu dag på sahlgrenska

Inge vidare bild men har inget för mig så tänkte berätta att jag sitter i taxin på väg ett mitt veckloiga sjukhusbesök. Blir först provtagning som vanligt för att se in blodet ser bra ut. Förra gången hade jag ju väldigt lite vita blodkroppar vilket betyder att jag denna veckan fått vara extremt noga med mat, hygien och vistas bland folk. Något som ju är hemskt trist i längden.

Min förhoppning idag är väl att det värdet ska ha blivit bättre. En vanligt frisk person brukar ligga på ett värde runt 4-5 av denna sortens vita blodkroppar, de som har störst betydelse när man pratar om immunförsvar. Sist så låg jag på 0,2 och det är när man är under 0.5 som man då blir sådär extremt infektionskänslig.
Sen när proverna är tagna och analyserade så ska jag få 2 olika sorters cellgiftsdropp. Tar ca 5 timmar innan det droppar in i blodet.
Under tiden jag ligger där ska jag oxå få en spruta i sätesmuskeln med cellgifter i. Får den med jämna mellanrum precis som sprutan i ryggmärgsvätskan. Fast denna är en lika läskig. Tar inte riktigt så lång tid och det är ju bara i en muskel inte mellan ryggkotorna som den andra. Men sprutor kommer väl aldrig vara något jag njuter av. Känns som en stelkrampsspruta fast det gör bara ont i 10 minuter efteråt som tur är.

Ja nu vet ni hur min dag kommer se ut. Börjar ju bli vardag för mig men det är så det är. Behandlingen går ju som den ska så jag är nöjd och glad endå. Även om man självklart önskar att man kunde få slippa.

Hoppas att ni får en lite trevligare dag och Gud välsigne er. Han älskar er också men det hoppas jag att ni redan vet. Annars så påminde jag dig just. Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar