torsdag 19 januari 2012

sjukhus, sjukhus, sjukhus

Var som sagt till sjukhuset idag igen. Skall dit imorgon, på lördag och söndag också. Får en liten påse med ett nytt sorts cellgift varje gång. Denna sorten skall tydligen göra att mina värden går ner väldigt mycket. Idag har jag mått sådär. Trött och huvudvärk. Sen har jag fått tillbaka ett sår i munnen som jag haft förut. Det är en visdomstand som skaver på kinden och eftersom mina slemhinnor är så känsliga blir det lätt sår och då blir det lätt infektioner. Så fick en akutid idag på eftermiddagen till Ondotologen, tandläkaren så dagen blev längre än jag hade tänkt. Fick tid kl halv tre och var klar på Hematologen (där jag behandlas) vid elva så det blev att vänta ett tag. Får inte gå på stan heller eftersom jag fått låga värden igen.

Hos tandläkaren drog dom och grejade i munnen så de värkte och sved rejält i såret. Men man börjar bli ganska van vid smärta vid det här laget. Sen tog man kort och limmade på plast på tanden så den inte skulle vara så vass och sen fick jag antibiotika som jag ska äta ett tag. Hoppas verkligen att det kan ta bort såret för det gör ont för det mesta. Speciellt när man ska äta. Och inte blir det bättre av att jag på andra sidan har en annan visdomstand på väg så där gör det också ont.

Jag är i alla fall glad över att jag än så länge inte haft så mycket problem med illamående. Har väldigt bra tabletter. Men man ska inte ropa hej för tidigt. Har varit yr dock och det är inge kul. Nu vill jag bara sova men får nog vänta några timmar ändå innan jag lägger mig. Sen blir det sjukhuset imorgon igen. Lite tjatigt att åka taxi en timma dit och en timma hem. Men så länge vi slipper köerna så är jag glad.

Nu ska jag kolla på några gamla avsnitt av "Sofias änglar". Så himla gulligt program. Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar