onsdag 22 februari 2012

Jaaa äntligen!

Jaa äntligen så har mina blodvärden gått upp tillräckligt mycket. Nu är jag inte sådär extremt infektionskänslig längre vilket betyder att jag kan vistas bland folk igen. Inte för att jag kan stänga in mig i en hiss med en massa folk eller gå och trängas i affärer när det är som mest folk ute. Men jag kan passa på att gå dit på förmiddagen när jag orkar. Men måste erkänna att det är riskabelt. Känns som varenda människa är sjuk nu.

Jag trodde ju att jag skulle bli inlagd till helgen om jag hade okej värden men som tur är så va det fel. Den läkaren jag pratade med då hade visst inte så bra koll. Skall äta cellgiftstabletter i en vecka först så blir inlagd nästa vecka istället. Vilket är mycket bättre då min lillebror fyller 18 på lördag. Det skulle i så fall bli andra året i rad jag missade hans födelsedag, då jag var på Hawaii förra året, och det vill jag verkligen inte. Jag tänker inte låta den här skiten få mig att missa allas födelsedagar minsann. Nån måtta får det vara! Lillebrorsan ska ju bli stor, klart man måste vara där.

Imorgon ska jag i alla fall till optikern för att göra syn undersökning. Jag har linser och behöver köpa en ny omgång men tänkte göra en undersökning först bara för att kolla om det ändrat sig nått.

Så även om jag mår rätt kasst från och till så tänker jag utnyttja denna veckan innan jag blir inlagd så mycket som möjligt. Nu när jag får. Hoppas att ni också kan göra det! Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar