torsdag 23 februari 2012

Trevlig eftermiddag

Åhh ni ska bara veta hur bra humör jag är på. Sitter i soffan och är lite yr i huvudet. Är nog trött efter den supertrevliga eftermiddagen och kvällen jag nyss kom hem från. För JA gott folk JAG har varit utanför gården och det var INTE för att åka till sjukhuset. OCH jag körde bil alldeles själv för första gången på ca ett halvår. Om man inte räknar för nån månad sen när jag körde ca en km på grusväg men det är inte samma sak som att köra över en mil på 90 väg och runt en massa i stan.

Ni kanske tycker jag låter lite fjantig nu men för mig var det en bekräftelse på att jag mår bättre och är stark nog för att orka sitta och koncentrera mig i en bil. Åkte ju in till stan för att besöka optikern eftersom mina linser är på upphällningen. Gjorde en synundersökning för det var över ett år sen sist. I alla fall det blev mer än bara ett besök hos optikern. Nämligen ett besök hos min mycket mycket fina vän Julia. Vi gick till och med på stan en liten stund och åt pommes frites på torggrillen. Åhh vad goda dom var. Och så många gånger jag har längtat efter sådana pommes frites. Och det var inte alls mycket folk i affärerna så det var skönt. Tror inte att jag råkade få med mig några bakterier eller virus hem.

Sedan åkte vi till hennes mysiga lilla lägenhet och snackade några timmar. Ett lite oväntad men galet trevlig inslag i min vardag. Hoppas att det blir fler sådana här dagar då jag både mår bra nog och har okej värden så att jag alldeles själv kan köra in till stan och träffa kompisar i flera timmar. Och köra bil igen var riktigt kul hehe.

Idag fick jag också veta att jag blir inlagd på måndag. Trodde det skulle bli senare men måndag blir bra. Gillar inte att ligga över helgen, så lite personal då och man får bara en maträtt att välja på. På vardagar finns det två = större chans att det är något jag tycker om. Kräsen som jag är. Nu börjar jag bli alldeles för trött efter denna väldigt händelserika dag så ska fundera på sängen.

Man får passa på att njuta av dessa dagar när dom kommer för de är inte så väldigt ofta. Men oj så glad man blir när man får må såhär bra ibland. Och känna sig helt normal en stund när man vandrar runt på stan men någon man tycker om. Se ut som vem som helst bland alla andra även om man blir lite extra trött och får lite extra ont. Inget som inte lite värktabletter kan fixa, åtminstone en stund och det är allt jag begär också.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt o höra att du har haft en så fin dag!! Jag som hade tänkt att jag skulle komma o träffa dig i nästa vecka eftersom jag är i Umeå i helgen men vill träffa dig snart snart! Vill du ha besök på sjukhuset på tisdag eller onsdag, eller hur länge är du inlagd? Eller passar d bättre en annan dag i Alingsås? Detta skulle kanske blivit ett sms men du kan ju svara på sms istället... :-)
    Saknar dig! Hoppas du får en jättefin helg!
    Kram Karin <3

    SvaraRadera
  2. Så roligt att Du har varit i farten.Hoppas att Du får må så här bra i framtiden..Kram från Mormor!!

    SvaraRadera
  3. Ååå det här inlägget gillar jag :D

    Kram Tobias :D

    SvaraRadera