söndag 18 mars 2012

Bättre nu

Ja nu är det inte soffläge som gäller riktigt hela tiden längre. Kan vara uppe kortare stunder men tror mitt Hb-blodvärde börjar gå ner igen så blir trött och orkeslös på ett annat sätt istället. Mår i alla fall inte illa konstant eller är yr som jag varit de senaste dagarna. Skönt! Påskpysslade lite idag faktiskt. Hittade lite inspiration på internet när jag kollade runt på vårdekorationer. Är inte så pysslig av mig egentligen men ibland slår pyssel-lusten till. Bra med pyssel för det behöver inte vara så ansträngande. Målade ramar i svart i tisdags eller när de nu va, som jag ska ha i lägenheten sen när jag flyttar. Det är förstås väldigt lång tid kvar tills jag ska flytta, ca 1,5 år (måste ju bli fri från den tunga behandlingen först) men det är kul att förbereda och planera färger och dekorationer i lägenheten under tiden.

Farmor åkte precis hem. Hon brukar ju komma på söndagar med fika. Och idag hade mamma och pappa köpt annat fika också så vi hade två fika i eftermiddags. Själv åt jag bara en, fått så liten magsäck nu när jag varit så dålig och inte kunnat äta så mycket. Mår ännu mer illa när jag är mätt, det gör jag fortfarande. Ont i ryggen får jag också, inte av att fika men av att sitta upp mer än tio minuter. Som jag sagt så har det ju försvunnit en del muskler, även i ryggen. Så nu ska jag lägga mig i soffan igen och kolla på film med mamma och pappa.

Imorgon hoppas jag på att kunna åka med mamma och brors-dottern till badhuset igen men tror att mitt Hb är på väg ner som sagt så orkar nog inte med det. Vi får se, ska i alla fall in på tisdag till Sahlgrenska och få behandling och kanske blod. Måste prata med doktorn också om dom här nya tabletterna som jag tar på onsdagar som nu fick mig att må så fruktansvärt dåligt. Men när vi ringde sjukhuset så sa dom att det är så det är och man vänjer sig efter ett tag. Men jag har ingen lust att vänta tills dess. Förstås. Ja ja dagarna går ändå ganska fort när man mår så där dåligt, i alla fall när man kan lyssna på ljudbok som jag har gjort. Speciellt igår då jag mådde tillräckligt bra för att kunna sova så då sova jag bort nästan hela eftermiddagen. Annars känns dagarna så långa när man mår rätt okej men inte har något att göra eller inte har orkar att göra något.

Nu måste jag sluta för dom väntar otåligt på mig och vill sätta på filmen. Puss och Kram

1 kommentar:

  1. Bra att du mår lite bättre!
    Jag tänker på dig dagligen. Varje gång någon frågar om det är något vi ska be för, säger jag alltid ditt namn. Du får många böner och tankar. Vill träffa dig snart! Saknar dig! Kramar Elvira

    SvaraRadera