fredag 23 mars 2012

Fredag

Ny dag men inte så mycket nytt med mig. Eller jo jag har ju fått en ny sorts antibiotika eftersom man har kunnat se på odlingarna att jag har någon slags infektion. Så nu är det bara att vänta och hoppas att det ska bli bättre inom det närmaste dygnet. Ligger kvar här på avdelningen och får för tillfället blod eftersom det värdet hade gått ner väldigt mycket. Får hela tiden smärtstillande också vilket gör att jag blir lite yr. Tycker det är obehagligt och blir lätt illamående då. Spydde igår igen, antagligen av yrseln. Men det är antingen de eller att ha ont.

Jag kommer väl vara kvar här till imorgon, kanske längre, det beror väl på om medicinerna funkar som dom ska. Hade en sån fruktansvärt hår säng första natten. Dom brukar vara hårda här men den var extrem. Men har nu fått en mjuk typ bäddmadrass på. Så slipper jag ha ont i kroppen också. Dom var också supergulliga och fixade så att jag fick eget rum igår med Tv och allt. Har kanske inte hunnit skriva det men ligger inte på den vanliga avdelningen eftersom det inte finns plats där. Man måste alltid boka plats i förtid. Så ligger på ett annat ställe med an massa gamla tanter. Inte lika modernt och bara Tv i enkelrummen. Men sköterskorna är minst lika trevliga och snälla här.

Ser att det är soligt och fint ute så jag hoppas att ni får en fin dag och kan njuta av vädret. Själv har jag åtminstone fönstret öppet och solen som skiner in. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar