tisdag 27 mars 2012

Mera cellgifter ja, nej tack

Kom hem från sahlgrenska för några timmar sen. Det gick bra där men jag har lågt i vita blodkroppar igen. Även trombocyterna är låga så det fick jag påfyllning av. Nu har jag superont i huvet och fryser. Tror att det är cellgifterna jag fick idag. Har inte fått just den sorten på ett tag men minns att jag hade mycket huvudvärk i höstas när jag fick den.

Träffa en tjej som jag träffat några gånger tidigare där och som jag har kontakt med på facebook. Hon har samma sjukdom som jag men ligger ca ett halvt år före mig i behandlingen. Hon mår bättre nu och såg verkligen bra ut. Inte alls sjuk och hon hade fått tillbaka en del hår. Det var verkligen kul att träffa henne och se det, ett levande bevis på att det faktiskt kommer bli bättre. Det går att ta sig igenom skiten.

Hoppas bara att det blir snart. För nu de senaste månaderna har jag bara haft någon dag mellan alla behandlingar som varit okej innan det blivit sämre igen. Det är för lite för att man ska orka med det i längden. Jag vill ut mer och träffa vänner. Men när man bara får någon dag då och då så är det svårt att planera sånt. Och svårt att orka med.

Jag hoppas i alla fall att ni kan njuta en massa i vårvädret som jag sett många gör. Jag passar också på när jag orkar. Men det får bli i det inglasade uterummet där uv-strålningen inte når mig. Men det gör inget för där är det mysigt.

Puss och kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar