torsdag 29 mars 2012

Riktigt bra dag

Ja, idag har jag faktiskt mått ovanligt bra. Det var verkligen riktigt länge sedan jag mådde såhär. Så länge jag inte gjorde något värst ansträngande så tror jag nästan att jag kände mig helt frisk! De ni det är ovanligt ska jag säga. Tyvärr så är det ikväll som jag ska ta mina hemska Metotrexat tabletter som jag tar en gång i veckan som hitintills har gjort mig säng-liggandes i flera dagar. Så vi får se hur morgondagen blir. Behövde bara ta halva dosen den här gången dock för mina värden är så pressade och eftersom jag mår så dåligt av dem så sa doktorn att jag skulle ta mindre så kanske jag kan vänja mig vid dom lite i taget. För jag måste "bli vän" med dom eftersom jag ska äta dom en väldigt lång tid. Jag har också sen klockan 16 idag druckit en massa vatten och det skall jag fortsätta med till åtminstone samma tid imorgon. Det skall hjälpa till och skölja ut gifterna ur kroppen så att jag förhoppningsvis inte behöver bli så jättepåverkad av dem.

Annars då, jo jag har ägnat större delen av dagen till att sortera papper åt pappa. Och det var inte lite papper de. Tog som sagt en väldigt tid och det var papper över hela köksbordet och även några stolar och ändå räckte det inte till. Ganska tråkigt arbete men ändå okej att ha något att göra och känna sig lite nyttig och kunna hjälpa till. Dock fick jag väldigt ont i ryggen av att sitta och stå böjd över bordet så mycket. Har ju inte mycket ryggmuskler kvar så får ju som sagt ont i ryggen superlätt.

Nu hoppas jag på att snart bli trött så jag kan lägga min innan jag börjar må dåligt av tabletterna. Hoppas förstås också att jag inte ska reagera lika starkt denna gången. Det är ju så hemskt tråkigt och jobbigt att må så dåligt. Ni märker väl imorgon hur det gått. Skriver jag inte så kan ni nog räkna med att jag ligger i soffan utan att kunna göra något eller är på toa och spyr. Men vi får se som sagt. Hoppas att ni får en bra dag imorgon i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar