onsdag 28 mars 2012

Små fynd

Sitter på vinden second hand i stan och väntar på att mamma blir klar. Själv har jag plockat ihop en del smått och gott. Det enda bra med att det är över ett år kvar tills jag ska flytta till eget igen är att jag har tid att planera. Och så kan jag vänta med att köpa saker tills jag förhoppningsvis hittar det lite billigare någon stans. Som här till exempel. Köpt ännu lite fler ramar som skall målas, ett par vaser som jag insett att jag inte har en enda av, en fin kruka och en halskedja bland annat. Så skönt att strosa omkring här nu mitt på dagen när det inte är så fullt med folk. Och sen när man blir trött finns det massvis med sköna soffor och fåtöljer att parkera sig i och hämta andan. Roligt att mamma kunde följa med mig idag så att jag får något att göra.

Mår relativt bra, hade huvudvärk i förmiddags men  efter mycket vattendrickande och en tablett så försvann den faktiskt. Mycket skönt för det är den typ av huvudvärk som gör att man inte kan göra någon ting. Inte ens se på film och då är det illa, skämt o sido. Nu har jag börjat äta kortison igen, ska äta de till fredag. Så tror att det kan ge mig lite energi. En av de få positiva biverkningarna. På tal om att äta som jag haft svårt med på senaste i och med allt illamående så fick jag i mig en nästan normal portion mat idag. Jätteskönt för jag behöver ju energin och,speciellt proteinet till mina stackars förtvinade muskler.

Nu har mamma varit borta så länge att jag fått slut på saker att skriva om så jag får väl önska er en trevlig eftermiddag och se vart mamma tagit vägen. Kramar

1 kommentar:

  1. Gillar detta inlägg stark!
    Va fint med en utflykt, låter trevligt med ett litet Vinden-besök:-)
    I helgen åker jag bort men i nästa vecka hoppas jag verkligen vi kan ses!! Det var alldeles för länge sen sist!
    Stor kram
    Karin

    SvaraRadera