torsdag 5 april 2012

Ingen påsk och ingen mat

Jaha jag blir visst kvar här över helgen. Dessutom ska jag fasta ett par dygn, alltså får jag inte äta och bara dricka klara drycker. Var på ultraljud i morse och dom kollade på den lilla inflammationen som jag har. Tror det var i början av bukspotskörteln eller något. Så nu ska tarmarna vila för säkerhets skull. Där rök alltså påsken och all god påskmat. Dom tror i alla fall inte att jag har influensa men jag har fortfarande ont över hela kroppen. Och när jag får morfinbaserade värktabletter så blir jag illamående och yr så spydde två gånger igår så det är inget alternativ.

Verkar som att kroppen efter ett halvt år av behandling inte orkar med så mycket mer. Har riktigt lågt med vita blodkroppar igen och mitt blod- och trombocyt-värde sjunker också så att jag får fylla på minst varje vecka. Huvudet och kroppen värker ikapp och jag är trött mest hela tiden. Jag är tjugo år men min över åttio år gamla farmor är både starkare och piggare än mig. Jag tror till och med att min över nittio år gamla gammelmormor orkar mer än mig för tillfället. Det ända som skiljer mig från att vara sjuttio år äldre än jag är, är väl att jag fortfarande ser och hör bra. Alltid något det.

Ledsen att jag inte har något trevligare att skriva men just nu är det detta som gäller. Hoppas i alla fall att ni får en härlig påsk och att långfredagen inte blir lika lång som min, skämt och sido. Kramar

1 kommentar: