torsdag 19 april 2012

Kalas dag

Sitter i soffan och är helt slut efter dagen. Idag är det pappas födelsedag så ikväll hade vi kalas med gäster och tårta. Tårta som jag faktiskt fixade ihop. Köpte färdig botten och la emellan mosad banan och hallonsylt. Och så grädde på med oboy pudrat ovanpå i mönster. Mamma har mallar som man kan lägga på tårtan och pudra på så blir det fina mönster. Och sen lite kiwi på det. Måste säga att det blev rätt fint och gott också.

Tidigare idag var det sjukhusdags. Tog massor av prover och bestämde att jag skall börja äta cellgiftstabletter igen. Ska läggas in i slutet av nästa vecka för högdometotrexat. Det är ju när jag får cellgiftsdropp i 24 timmar och sen massa vanligt dropp i några dygn för att skölja ur cellgifterna igen. Så då ligger jag väl inte över helgen. På måndag ska jag till sjukhustandläkaren för att dra en visdomstand som ställer till problem. Enligt tandläkaren måste den bort men jag är inte helt enig med honom. Tycker inte att just den tanden är speciellt jobbig men antar att han vet bäst. Riskabelt bara att dra tänder på mig nu eftersom jag så lätt får infektioner. Jag som inte ens får få små sår och nu ska dom göra ett jättesår i munnen. Ska äta en till ny antibiotika innan jag går dit och sen ett tag efter i förebyggande. Just nu äter jag 3 olika antibiotika. 2 i förebyggande och en för infektionen jag har. Det blir en del tabletter.

Har i alla fall haft en trevlig dag och nu är jag trött efter allt. Så hoppas att ni får sova gott. Det tänker jag göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar