söndag 1 april 2012

Lite klagan såhär en söndag

Nu känns det som att det är dags att uppdatera lite här igen. Tyvärr så har jag inte så mycket roligt att skriva om. Förutom då att jag igår kväll var med ett riktigt gott gäng vänner under kvällen och inte kom hem försen efter tolv på natten. Det är väl inte allt för sent men för mig som brukar lägga mig halv tio så blev det en lång men o så trevlig kväll. Dock får jag betala priset idag med en kropp som inte riktigt vill vara med. Har fortfarande ryggont sen i onsdags. Har gett upp teorin om att vara överansträngd. Tror nu mer att det är det sketans cellgiftet jag fick i tisdags som ställer till det. För smärtan har varit lika dan hela tiden, inte bättre eller sämre någon dag. Annars brukar ju träningsvärk och den mesta smärta man får när man anstränger sig gå över efter några dagar eller i alla fall bli bättre. Det är ingen vanlig smärta heller. Mer stickande och svidande på båda sidor om ryggraden.

Sen har huvudet inte heller bjudit på så mycket trevligheter tyvärr. Och jag skall ju hålla nere på värktabletter som baseras på paracetamol som de flesta verk- och inflammationshämmande tabletter gör. För mina levervärden har ju varit för höga och det beror delvis på värktabletter och en annan medicin som jag fått sluta med. Den är bara förebyggande som tur är och inte livsviktig. Men mina andra värktabletter som baseras på morfin liknande substanser har inte hjälpt så bra mot den här värken tyvärr. Och för att klaga lite mer så har nu kortisonet verkligen börjat yttra sig i form av värmevallningar blandade med frossa och blossande kinder. Men det är inte så mycket att klaga över ändå. Tar sista tabletterna idag men sen tar det ju en halv vecka för det att gå ur kroppen.

Imorgon är det ny vecka och på tisdag blir det sjukhuset igen. Men om jag har för mig rätt så blir det bara provtagning. Riktigt skönt, sen kanske jag måste fylla på med nått så att det tar en massa tid i alla fall men skönt att slippa sprutor och gift. Även om jag ändå äter cellgiftstabletter varje dag. Imorgon hoppas jag att jag ska orka följa med mamma och brorsdottern till badhuset igen. Så får mamma simma ifred medan jag håller koll på flickan och får tiden att gå. Brukar få kasta i ringar som hon simmar omkring och hämtar på botten. Minns att jag och min lillebror också höll på så när vi var små. Var mer under vattnet än över. Badhus är verkligen bra, tänk vad mycket roligt man kan hitta på i vatten.

Såg på en blogg att det var någon som bakat scones och blev väldigt sugen. Så nu ska jag bara bestämma mig för om jag orkar ställa mig och baka jag med. Det hade onekligen varit riktigt gott! Ska nog pröva att ha grahamsmjöl i och kanske lite rivet äpple. Vad tror ni om det? Kan nog bli bra, lite saftigt förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar