lördag 14 april 2012

Märks det..?

Märks det att jag mår lite bättre idag? Har orkat vara lite mer aktiv här och till och med hjälpt till lite här hemma. Jo minsann gissa vem som efter månader av nästan konstant soffliggande ställde sig och lagade mat idag. Pappa är nämligen på kurs och mamma jobbade hela förmiddagen så det var läge att hjälpa till lite tyckte jag. Och jag gillar ju faktiskt att laga mat. Så stekta kycklingfiléer, ris och sötsur+het+nått annat sås blev det. Uppskattades till och med av lillebror. Då har man lyckats.

Tyvärr orkar jag inte träffa några vänner. Har haft gammelmormor här i veckan och lite andra gäster också plus barn så har fått nog av folk. Det är faktiskt ansträngande att umgås. Lyssna och svara, vara trevlig och inte klaga på ljudvolymen för att man har känsligt huvud. Men snart hoppas jag, kanske senare nästa vecka, då vill jag vara fri från infektionen och vara pigg och orka träffa folk. Det var alldeles för länge sen jag träffade vissa vänner, de flesta av dem faktiskt.

Men men idag är alltså en bra, även om regnet vräker ner utanför fönstren.

Skickar med en liten låt också.

Ni som har Spotify kan trycka här: Me In Motion – How He Loves Us
Annars finns den på Youtube här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar