tisdag 10 april 2012

Upp och ner och upp och..

Har som sagt mått väldigt dåligt den senaste veckan, haft extremt dåliga blodvärden och mycket värk här och var. Kom hem från sjukhuset sent i lördags kväll som sagt och var tillbaka på kontroll och provtagning idag. Har inte ont på lika många ställen längre men har fått ett hemskt jobbigt sår i munnen så har svårt att äta. Blodproverna var lite bättre än sist i alla fall så verkar som att jag håller på att återhämta mig. Skulle fått behandling idag också men den hoppade vi över för jag var för dålig. Äter inga cellgiftstabletter alls för tillfället av samma orsak.

Fick feber igår men fick prata med läkaren. Trodde först att jag skulle få läggas in igen men hon skrev ut ett antibiotika som mamma hämtade på apoteket och det hjälpte på en gång så idag är jag feberfri. Tack Gud för de för vet inte om jag skulle orka med mer bakslag nu. Ska tillbaka på torsdag och se om jag mår tillräckligt bra för att börja äta cellgiftstabletter igen.

Men det är inte enbart tråkigheter. Min gammelmormor 97 år, är på besök ända från Katrineholm. Hon är verkligen en gullig liten gumma med humorn kvar. Lyser upp tillvaron lite grann. Inte så ofta vi träffar henne eftersom hon bor så långt bort. Några gånger om året bara. Hon om någon vet hur det är att ha ont och ha långa tråkiga dagar. Men hon är pigg nog att bo själv i sitt hus än så länge och det är roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar