onsdag 2 maj 2012

Fin dag, fint väder, fin mat och finaste vännen

Idag har verkligen varit en toppendag. Gjorde inte speciellt mycket på förmiddagen men på eftermiddagen gjorde jag desto mer. Blev nämligen så att jag fick träffa min allra bästa vän idag. Var väldigt länge sen vi sågs för jag var ju väldigt dålig för ett tag sen och efter det så blev hon sjuk så vi inte kunde ses. Men idag så blev det en spontan träff. Hon hämtade mig efter jobbet på eftermiddagen, vi åkte till stan och gick runt där, jag köpte mer scrapbookingpapper, åt sen middag på våran favoritrestaurang. Marinerad kycklingfilé med pommes frites, otroligt gott!! Sen åkte vi hem till henne och slappade, pratade och hade tog igen en massa. Så väldigt kul och jag har mått fint. Ont i axeln fortfarande men det funkar bra med smärtstillande salva. Ont i ryggen också ibland men om jag ligger ner en stund så går det över. Inget att klaga över alltså. 

Kändes verkligen så roligt, vi kunde umgås och göra saker precis som vi brukade förr i tiden. Har saknat oss två, det som vi brukade vara och göra. Oss tillsammans liksom, en grymt bra kombination. Vi förstår varandra och har samma värderingar och tänker på samma sätt. Så otroligt tacksam att jag har henne! Vi gick i samma klass i gymnasiet och det var där vi blev vänner. Ganska oväntat att vi skulle bli så bra vänner från början för från utsidan så är vi ganska olika, vi var inte alls samma typ av personer. Men samtidigt är vi väldigt lika.

Våran goda, goda mat!

Imorgon ska jag till Sahlgrenska för att ta prover och eventuellt fylla på med blod och trombocyter. Ska också få veta om jag skall börja äta mer cellgiftstabletter igen. Har haft uppehåll med den andra sorten ett tag nu för jag haft så dåliga värden och mår så dåligt av dom. Så ser inte fram emot att börja med dom igen.

Nu är det duschen som gäller och sen sängen. Hoppas att jag somnar tidigare inatt än igår. Hjärnan stängde inte av sig försen klockan fyra i morse. 

God natt på er ! 

1 kommentar:

  1. Goda vänner är som att vinna på lotteri, hoppas att Du får må bra nu när det våras,kram mormor

    SvaraRadera