måndag 14 maj 2012

Jag kan känna!

Sitter och väntar på taxin. Ska åka till Sahlgrenska idag. Brukar åka dit ungefär en gång i veckan men nu fick jag en tid mycket tidigare eftersom jag hade väldigt låga trombocyter. Läkaren sa flera gånger att de var väldigt väldigt låga. Fick ju påfyllning men dom vill ändå kolla mig redan idag. Fick en tid på eftermiddagen istället. Brukar ju åka på förmiddagarna annars.

I alla fall så vill jag berätta två saker. Ett, i lördags lunchade jag på stan med finaste Alma och Karin! Skriver namn nu, gjorde inte de förut men det blir så krångligt annars. Vi åt jätte god mat och satt och pratade länge. Sen följde jag med Alma hem, vi satt och pratade ännu lite mer på hennes balkong i solen tills regnet tog över och då gick vi in och pratade ett bra tag till. Galet egentligen att man kan ha så mycket att säga. En helt fantastisk dag i alla fall.
Två, jag kan känna mina fingertoppar igen!!! Cellgifterna kan ofta få en att tappa känseln i fingrar och tår. Jag fick problem med fingertopparna. Det var som att dom sov eller nått. Ni vet som när ett ben somnar, ingen känsel förutom att det sticker lite. Men nu är det borta. Vet inte riktigt om det är borta helt för minns inte riktigt hur det ska kännas. Men det sticker inte längre och jag känner. Så när jag insåg det igår blev jag ganska glad. Ska berätta för min doktor idag och skryta lite eller vad man nu gör. Aja nu måste jag gå. Ha det bra i regnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar