lördag 19 maj 2012

Mår som jag förtjänar

Har inte orkat sätta på datorn på ett bra tag. Mådde riktigt dåligt igår med hemsk huvudvärk och annat som spökade i kroppen. Trodde att det skulle gå över till idag men icke. Så går det alltså när man tillåter sig att ha allt för roligt. Räcker tydligen med att vara lite halvt aktiv en eftermiddag och kväll så får man "baksmälla" flera dagar efter. Och med aktiv menas att sitta och stå och prata med människor. Inget fysiskt jobbigt alls men tydligen räckte det. Har lite feber också men än så länge är det inte så mycket. Skönt de för annars måste jag åka till sjukhuset och det känner jag inte alls för. Hoppas verkligen att det blir bättre imorgon. Jag lyckades i alla fall hitta en värktablett som hjälpte lite mot huvudvärken nyss. Alla tabletter hjälper nämligen inte mot alla sorters huvudvärk. Och om man provar en och märker att den inte funkar så kan man ju inte bara prova en annan på en gång utan man måste ju först vänta tills den första går ur kroppen. Så nu kunde jag äntligen sätta på datorn. 

Skulle egentligen följt med mamma och hälsat på min moster idag men det fick jag skippa. Riktigt tråkigt eftersom det var länge sen jag var där nu och det är ju alltid trevligt att komma hemifrån ibland. Mamma sa dock att hon gärna åker dit snart igen så då kanske jag mår bättre. Men tror tyvärr att jag kommer vara rätt seg fram till tisdag då jag ska in och ta prover igen. Hade ganska låga värden när jag var inne igår och idag känns det som att Hb värdet har sjunkit. Känner mig matt i kroppen som jag kan göra ibland. Nu orkar jag inte skriva längre så vi hörs förhoppningsvis imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar