tisdag 22 maj 2012

På sjukan

Sitter på sjukhuset och väntar på att blodet ska droppa in. Igår var jag och mamma hos min moster och hälsade på. det var riktigt trevligt och vi fick gosa med alla hennes hundar. Hon har hunduppfödning så hon har massa små vovvar. Det var riktig soligt och fint och vi satt ute hela eftermiddagen. Härligt!

Hade för övrigt världens skönaste taxichaufför idag. Han berättade att han vanligtvis bor i Ungern och där jobbar han ideellt med att skriva och sätta upp teaterföreställningar som berättar om varför Jesus behövde dö på korset. Han hade massa att berätta och jag fick en bok som han skrivit. 100 sätt att starta en konversation. Den ger en tips på hur man kan starta konversationer med folk om Gud. Så roligt hur Gud kan sätta människor i ens väg på det sättet. Det var riktig roligt och det visade sig att vi hade några gemensamma vänner. Han bor till exempel hos min gamla spansklärare.

Och nu blev det rusning till tv:n i väntrummet för att se på det kungliga dopet. Den lilla prinsessan är ju hur söt som helst! 



1 kommentar:

  1. fortsätt kämpa! gud finns vid din sida varje dag. sök honom först i allt. be och tappa inte hoppet i det mörkaste! dont forget in the darkness what god spoke to you in the light. gud vill använda dig precis där du är just nu också. jag kan se framför mig att han nu under denna tid ger dig ett verktyg som du inte kan se vad du ska använda det för. att det inte har någon betydelse eller att du inte förstår varför han ger dig det nu. men du kommer förstå. en dag kommer du titta ner på alla dina verktyg och se en mening med just detta, förstå varför. du finns kvar i mina böner emma! ha en fin eftermiddag och ta väl hand om dig.

    SvaraRadera