tisdag 1 maj 2012

Vilken dag!

Wow vilken underbar dag det har varit idag. Har varit ute större delen av dagen, suttit i en av våra nya solstolar som mamma och jag fick av storebrorsan i förtidiga födelsedagspresenter. Vi fyller ju båda år i slutet av sommaren så det var smart av dom att ge oss dom nu istället. Jag får ju förstås inte sola men sitter med kläder och solkräm så det gick fint. Har inte behövt använda solkräm så mycket i mitt liv här i Sverige men nu så är det solfaktor 50 som gäller. Förra året vid den här tiden var jag nyss hemkommen från Hawaii och brunare än någonsin. Nu är jag nog blekare än någonsin. Tänk vad mycket som kan ändras på ett år. Inte bara solbränna utan ett helt liv.

Idag har jag i alla fall mått toppen. Om man räknar bort tröttheten och svagheten som alltid finns mer eller mindre. Orkar inte så mycket i taget och har som sagt inga muskler. Men annars så kände jag mig faktiskt frisk idag. Tror minsann att vädret gjorde sitt till. Hade känningar av huvudvärk i morse men det försvann utan tabletter tack och lov. Min stackars lever slipper gärna värktabletterna, den står redan ut med en hel massa annat gift. Igår var det valborg som ni antagligen vet. Skulle ha velat åka dit vi brukar åka på valborg och kolla på brasan, lyssna på sång, spela på lotterier och allt annat kul. Men kom ju hem från sjukan igår och var trött. Inte optimalt att söka sig till platser fulla med folk heller på grund av mitt dåliga immunförsvar. Har ganska bra blodvärden nu men de sjunker antagligen i dagarna efter behandlingen. Ska in på torsdag och ta prover och se.

Pysslade kort idag också. Scrapbookade som det heter. Men kan tyvärr inte visa bild för kanske att personen som ska få det läser här. Jag är inte säker och vill ju inte avslöja innan det kommer på posten. Är annars inte en direkt pysslig tjej. Men just scrapbooking har jag fastnat för. Men orkar oftast bara göra ett kort i taget. Är väldigt nogran och vill att allt ska bli så nära perfekt som möjligt, är ganska självkritisk också när jag gör något så det tar tid innan jag är nöjd. Farmor tittade förbi på eftermiddagen och hade med sig fika som vanligt. Hon passade också på att pyssla lite. Fast med garn, en garnboll för att vara exakt till några tossor (raggsockar utan skaft) som hon gjort. Och mamma satt och sorterade broderitrådar. Riktigt pysselstuga där på kvällen alltså.

Nu ska jag lägga mig, fått konstigt ont i ena armen/axeln, kanske överansträngt mig idag. Hoppas i alla fall på en lika go dag imorgon. Glada kramar från mig, bjuder på en blomma igen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar