torsdag 14 juni 2012

Hungerspelen

Mamma och jag var en stund på stan idag. Jag gick till biblioteket för att låna "Hungerspelen". Ni vet den boken som blivit väldigt hyllad och som nyss blev till film också och går på bio nu. Men den var förstås utlånad redan och flera som stod på kö så jag gick till bokhandeln istället. Där fanns hela trilogin i en bok och den var inte alls dyr så då köpte jag den istället. Jag har alltid varit en riktigt bokmal men nu när jag har varit sjuk har jag inte orkat läsa så mycket. Speciellt första halvåret när jag hade så jobbig huvudvärk hela tiden. Men nu har jag inte lika mycket huvudvärk. Fast det har blivit mer nu när jag börjat äta cellgiftstabletterna igen. Men det är inte alls lika jobbigt.

Nu i eftermiddag och kväll har jag läst ut nästan hela första boken. Den är verkligen bra och spännanande. Måste helst klart se filmen sen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar