onsdag 6 juni 2012

Nio månader

Nio månader idag. Nio månader sen jag fick min diagnos. Fick svar på allt. Nio månader sen allt vände upp och ner. För nio månader sen trodde jag att jag skulle vara klar med första året på högskolan vid den här tiden. Istället har jag haft ett liv på paus under den tiden. Nio månader är lika lång tid som det tar för ett barn att växa och födas. En graviditet. Nio,månader är ungefär så lång tid jag har kvar av huvudbehandlingen. Nio månader till som sjukskriven. Nio månader innan jag kan trycka på start igen och sakta ta mig tillbaka till de jag hade för nio månader sen.

Det har i alla fall varit en bra dag idag.

3 kommentarer:

  1. En bra sak, är att ju längre tid som går, desto kortare blir tiden som är kvar. Jag längtar efter dig! :D

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet kramis från moster

    SvaraRadera
  3. Du är så stark Emma! Tänker på dig!

    SvaraRadera