onsdag 20 juni 2012

Sjuårskalas


Idag har varit en riktigt härlig dag. På förmiddagen smörjde jag in mig rejält med solkräm och satte mig ute för att läsa min goda bok. Satt där till lunch. Sen på eftermiddagen åkte jag och mamma till stan. Mamma skulle hälsa på en kompis till henne och jag mötte upp Karin på stan under tiden och tog en glass med henne och satt och pratade ett tag. Sen hämtade vi min kusin på tågstationen och åkte hem till storebrorsan. Brorsdotter fyller nämligen sju år idag. Så mysigt att sitta i solen och äta tårta med jordgubbar på. Mina första jordgubbar för i år.



Var ju på sjukhuset igår. Doktorn sa att jag ska börja äta mina andra cellgiftstabletter igen också. De brukar jag ta en gång i veckan men har haft uppehåll ett tag nu eftersom jag haft låga värden. Men nu ska jag börja igen. Ska bara ta en ikväll för att vänja kroppen. Annars ska jag egentligen ta nio tror jag men jag mår verkligen superdåligt i flera dagar efteråt då. Så nu hoppas jag att kroppen ska vänja sig vid tabletterna snabbt så jag slipper det. Har ingen lust att ligga i soffan tre dagar i sträck illamående yr oförmögen att ens kunna ta sig till toaletten, varje vecka. Jag har i alla fall vant mig bättre vid den första sortens cellgiftstabletter som jag äter varje dag. I början blev jag så väldigt trött av dom men nu är det bättre. Det är otroligt vad kroppen kan vänja sig vid och hur snabbt de går. Man kan nog vänja sig vid de mesta.
Hoppas att ni haft en skön dag med sol också och att det fortsätter så här. Har inte kollat vad de ska vara för väder i helgen men de skulle ju vara fint med sol över midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar