söndag 1 juli 2012

Bröllop och allt

Igår mina vänner var jag på bröllop. Mina fina vänner gifte sig och hade samtidigt en barnvälsignelse för sin nyfödda dotter. Det var så himla fint och jag kunde verkligen inte sluta le när dom läste trohetslöftena och bytte ringar. Alltså har typ inte känt sån glädje på sjukt länge! Så himla glad för deras skull och dom förtjänar verkligen varandra. Så underbara människor båda två! Och lilla dottern sen fick allas hjärtan att smälta när hon bars fram för välsignelsen. Trött vilandes huvudet mot pappas bröst helt oförstående om det stora som hände.

Extra roligt var det också eftersom jag fick träffa en massa av mina vänner, vissa som jag inte sett på väldigt länge. Jag är verkligen välsignad med så underbara vänner. Ni ska veta att ni betyder mycket och ni är en stor anledning till att jag orkar med det här. Att ni finns där och ljusare upp tillvaron. Frågar hur jag mår men samtidigt behandlar mig precis som vanligt och får mig att glömma bort allt vad cancer och cellgifter heter.

Följde med Alma hem efter bröllopet eftersom det var mitt på dagen. Vi åt lunch på altanen, gick en promenad, satt på en bänk i solen, tog en tupplur i soffan, bakade scones till kvällen och avnjöt dom tillsammans med lite te i soffan framför "Morden i Midsomer".

Imorgon bär det av till sjukhuset igen. Denna gången för en längre visit. Dags för en högdosmetotrexate behandling igen plus spruta i ryggen. Ligger inne åtminstone till torsdag. Det blir min sjätte sådan behandling av åtta. Sen är nästan den värsta behandlingsfasen över. Men det är åtta veckor mellan varje så det är ju ett tag kvar. Nu ska jag i alla fall packa min lilla bag och gå och lägga mig. Mamma ska också till sjukhuset imorgon på återbesök för att kolla till operationssåret och så där. Hoppas att ni kanske får en roligare måndag än vi. Kram



1 kommentar:

  1. Åh, vilken väldans fin bild från förmiddagen! Får jag ladda ner och framkalla den? Eftersom vi inte hade någon fotograf passar jag på att låna bilder från den som har en fin eller två ;)

    hoppas det inte blir allt för trixigt och jobbigt på sjukhuset, tänker på och ber för dig! stora kramar!

    SvaraRadera