tisdag 10 juli 2012

Paket

Var på sjukan idag som sagt. Hade låga trombocyter men inte tillräckligt att jag behövde fylla på. Hade ganska lågt med röda blodkroppar ockå. De vita hade inte sjunkit så mycket vilket var riktigt skönt för jag vill nämligen åka ut till Hönö och umgås med massa folk och där och då måste jag ha lite immunförsvar. Det är Hönökonferensen varje år där och jag har varit där flera år i rad nu. Man bor i hus som man hyr, tält eller husvagn. Man kan också sova i salar. Det var sista dagen där förra året som jag blev sjuk och fick feber vilket var det första symptomet på min leukemi. I år tänker jag bara åka ut över dagen några dagar. Vill åka redan imorgon men vet inte om jag orkar. Har mått rätt dåligt idag men huvudvärk och illamående. Trodde ett tag att jag hade feber också. Så kanske ska vara hemma och vila imorgon. Tror att jag fick igen lite för att jag struntade i att vila igå;r och hängde med familjen ut över dagen.

Fick ett paket idag från Andy en vän som jag lärde känna på Hawaii. Han är fortfarande kvar där och jobbar. Han är väldigt duktig och konstnärlig av sig och ritar och gör lite annat. Så jag brukar få bilder som han har gjort. Det här gången fick jag också en mugg, kaffe, en plansch, en biljardkö-krita och en t-shirt. T-shirten är tryckt med ett motiv som han själv har ritat. Några tjejer från Wisconsin som han kommer ifrån hade tryckt några sådana åt honom. Planschen är från när de lade ner en strippklubb som låg granne med deras hus. Surfing the nations som organisationen heter köpte alltså byggnaden och la ner klubben. De har också köpt och lagt ner en spritbutik och en bordell. Planschen är från när dom firade att de var nerlagt. Biljardkö-kritan är från den gamla strippklubben så det är ganska häftigt! Muggen är tryckt med Surfing the nations coffee bar logga. Det har sen länge en gammal bar som vi haft lektioner och samlingar i och nu när de har de nya lokalerna så har de gjort om den gamla baren till ett café. När jag var på Hawaii så ad vi mycket för just nedläggning av de här ställena. Eftersom det är en volontärorganisation så har de inte så mycket penagar men genom donationer och stöd så att de kunnat ta lån så har det nu blivit möjligt.

Om ni vill se vilka förändringar de blivit i Wahiawa den ökända staden på Hawaii där Surfing the nations huvudkvarter ligger kan ni kolla in ett par filmer genom att klicka på de här länkarna: http://surfingthenations.com/see-wahiawa-transformed/ och http://www.facebook.com/video/video.php?v=398973073481941. Och in ni vill kolla vad min kompis Andy gör för olika saker och målningar så kan ni gå in här: http://andysmisadventure.blogspot.se/ Ni får gärna stödja honom genom att köpa någon av hans målningar. Han jobbar ju ideellt men måste betala för boende och viss mat så det är svårt att få det att gå runt ibland.  

Affischen från nedläggningen av strippklubben i bakgrunden, hans målningar i mitten, muggen  i lila, biljardkö-kritan längst ner i grönt och kaffe till vänster. 

Den gamla baren som de tog över för länge sedan till vänster i grönt, bordellen i gult, spritbutiken till höger om den och längst till höger är byggnaden där den gamla strippklubben låg. Nyligen köpte man alltså de tre byggnaderna till höger, lade ner den gamla verksamheten och äger alltså hela längan. I den gamla baren har man alltså inrett ett café, i de andra byggnaderna har man gjort kontor, lektions och samlingssalar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar