lördag 7 juli 2012

Lökarna

Idag har varit en bra dag. Även om jag mått rätt kasst. Brorsdottern har varit här. Vi, jag min lillebror och hon hjälpte mamma att plocka fläderblommor efter lunchen. Sen kom en liten lastbil rullandes in på gårdsplanen. Ut hoppar sex personer. Drar undan väggen på ena sidan lastbilens flak och drar fram mikrofoner och gitarrer.  Det visar sig vara bandet The Onions som kommer på besök. Dom har varit hos oss en gång innan för några år sedan. Några goa människor som spelar ihop och varje år före semestern åker de runt till folk som bokar dem och river av några sköna låtar. Min ingifta faster tillika granne hade bjudit hit dom för att muntra upp mig. Verkligen gulligt gjort och väldigt roligt!

Det krävdes en stege, en lång kille och en kort tjej för att få ner blommorna högst upp. 


Bandet The Onions - Lökarna på svenska




















Ber om ursäkt för den dåliga ljudkvalitén med de är filmat med min mobil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar