tisdag 7 augusti 2012

Höstfeeling

Nu har sköterskan gått igen och jag ligger och väntar på provsvaren vilket brukar ta en halvtimme. Fick dessutom ta prover i halsen och i näsan eftersom jag blivit förkyld. Inte någon jättetrevlig upplevelse att få långa bommullspinnar nerkörda i halsen eller upp i näsan. Men eftersom jag i och med min behandling är väldigt infektionskänslig så tar dom minsta lilla förkylning på största allvar så upp med pinnar i näsan bara.

Mår halvkasst idag. Dåligt med sömn inatt och sen förkylning på de. Så jobbigt när ena ögat tåras en gång i minuten och hotar att rinna över bara för att näsan irriterar. Börjar få ont i kroppen också. Det hör ju till cortisonet som håller på att gå ur kroppen. Får alltid ont som en massa blåmärken på hela kroppen i nästan en vecka från att jag slutat äta cortisonet. Har ont i musklerna också och det kanske är för att cortison bryter ner musklerna och då när jag använder dom som vanligt kanske dom får ont. I alla fall så är de så de känns. En lätt huvudvärk på det och där har vi dagens tillstånd.

Klädde mig efter humör idag och drog på mig en tjock stickad tröja i mörkt grön-brun och ett par pösiga jeans. Känner mig som hösten själv när jag går omkring och småfryser i tjocktröjor och blir förkyld även om det bara är början av augusti. Det ska ju vara nu som värmen äntligen kommer eller? Lagom tills jag fyller år så att man kan fika i trädgården på kvällen i solen utan att behöva utsättas för regn och kyla. Vi får väl se om några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar