söndag 19 augusti 2012

Kattrackare

Igår kväll kunde jag gå och lägga mig utan mössa. Det är nämligen så att kattungen brukade snutta på sin tidigare ägares öronsnibbar. Detta möjligen för att uppfödaren tog henne från mamman för tidigt. Så då har min snälla moster a.k.a den tidigare ägaren låtit henne göra så. Detta är dock något som jag inte känner att jag vill ställa upp på. För det första låter de sjukt högt, antagligen eftersom hon är så nära örat. För de andra så blir det blött och kallt och omysigt enligt mig. Så jag har sovit med mössa de första nätterna för att få ha mina öron för mig själv men inatt kära vänner tog jag ej på mig mössan och efter bara några få försök gav hon upp och lade sig snällt för att sova istället. Hon är ju faktiskt gammal nog nu att inte behöva det längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar