lördag 11 augusti 2012

Lördag

Riktigt sega dagar har det varit. Men tror att både jag och mamma börjar känna oss lite bättre. Jag har ingen feber idag tror jag. Mamma har faktiskt inte mått så mycket illa. Hon fick någon specialtablett som var väldigt ny mot illamående. Den har tydligen visat jättebra resultat redan och den verkar ju fungera. Den är visst superdyr så alla sjukhus har den inte men om det är någon som läser här som skulle vilja testa den så heter den EMEND. Det kan ju alltid vara värt att fråga efter den. Hon fick tre tabletter. En innan behandlingen och sen en om dagen i två dagar efter behandlingen. Annars har väl mamma mått som man brukar må efter cellgifter. Mycket huvudvärk, svaghetskänsla, värk i kroppen, feberkänsla mm.

En intressant sak är att våran hund påverkas väldigt av hur mamma mår. Hon har nämligen nästan slutat äta de senaste dagarna. Idag åt hon lite och om vi ger henne godis äter hon men inte den vanliga maten. Men nu då när hon känner att mamma är lite piggare så har hon ätit lite. När mamma är bortrest så har hon också svårt att äta. Hundar är speciella, så otroligt känsliga för sådant!

På tisdag ska mamma följa med mig till sjukhuset. Det finns nämligen en perukmakare där som hon ska träffa. Samma som jag var hos. Har fått sjukt mycket komplimanger för min peruk. Så Vivvis i Sahlgrenskas källare är ett tips om ni ska ha peruk.

En lite roligare grej är att jag ska bli med kattunge. Skrev för ett tag sen här att min moster hade fått ta hand om en kattunge. Men nu har hon blivit så stor att hon behöver vara ute men min moster bor jättenära en väg så det är inte alls bra. Så hon ska få flytta hit istället. Vi bor ju mitt i skogen så här kommer hon ha hur mycket plats som helst och vi har ju redan katter så hon kommer ju ha sällskap. Får se hur hunden reagerar bara för hon är redan galet avundsjuk på katterna här hemma. Ska bli trevligt att ha något som piggar upp lite här hemma. De andra två katterna börjar bli så gamla att dom bara ligger och sover hela tiden. Och hunden är inte heller så pigg som hon en gång var. Så nu vill jag bara bli frisk så vi kan åka och hämta henne.

Så här såg hon ut sist vi var där men hon har växt lite nu.

Sist men inte minst vill jag säga stort grattis till mina fina vänner Maria och David som gifter sig idag. Öskar att jag kunnat vara där och se er! Hoppas att ni får en fantastisk dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar