måndag 13 augusti 2012

Lyckligt lottad

Tänkte passa på att blogga och gå promenad på samma gång. Där var över en vecka sen jag orkade mig ut. Men nu börjar jag må bättre. Nästan ingen huvudvärk idag och har inte tagit några värktabletter. Känt mig lite piggare och inte lika snuvig och hostig. Så det är riktigt skönt att känna att de vänder. Kan vara svårt att bli frisk från sånt här när man har så dåligt immunförsvar som jag. Så vi får se hur lång tid det tar innan de går över helt.
Mamma mår fortfarande rätt kasst. Imorgon ska vi till sjukan som sagt och hon ska prova peruk. Jag själv har ju fått tillbaka håret om än kort så klippte mig faktiskt här om dagen. Min goda vän Alida jobbar som frisör så hon kom hem och fixade så de blev lite frisyr påt. Får bara hoppas att det får stanna kvar på huvudet nu också.
Läser mycket bloggar nu när jag ändå mest orkar ligga i soffan. Blir verkligen avundsjuk på alla som är friska och kan leva sina liv och göra de dom vill. Jag bara går och längtar efter att ha vardagliga problem, plugga, jobba på ett sketet sommarjobb, flytta hemifrån och leva på marginalerna, stressa mellan möten, åka på spontanresor. Jag längtar så till den dagen jag är så upptagen av livet att den här tiden känns som den aldrig funnits. Jag vill bara ta mig igenom det här för att sedan få börja leva. Göra allt de jag drömmer om
. Samtidigt vet jag att det finns dom som inte ens får en chans att ta sig igen. Som blir fångade mitt i och inte kommer kunna ta sig där ifrån levande. Får jag läser sådana bloggar också. Och då känns det som att vad spelar några är av skit för roll, jag har i alla fall blivit lovad en chans till och det gör mig till en lyckligt lottad människa. Även om jag måste vänta ett bra tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar