lördag 25 augusti 2012

Mysigaste kvällen

Gårdagkvällen var grymt mysig. Jag och några kompisar åkte ut till ett vindskydd i skogen och grillade korv, majs, marshmallows, badade, spelade gitarr, sjöng konstiga sånger, pratade och myste. Jag fick dock inte bada men det gjorde mig inte så mycket. Det var supertrevligt i alla fall. Några sov över medan jag och Alma åkte hem mitt i natten.

Eftersom vindskyddet ligger mitt i skogen så måste man gå en liten bit för att komma dit. Så också när man ska hem fast med den lilla skillanden att det då var bäcksvart överallt. Vi hade en superkass ficklampa och en mobillampa. Så efter att ha irrat fram och tillbaka och i cirklar kommer vi ut någonstans i närheten av var vi har parkerat bilen. Det som skulle tagit knappt tio minuter att gå tog en halvtimme. Men vi kom i alla fall fram tillslut. Jag har ju redan erkänt att mitt lokalsinne knappt existerar och sen när det är mörkt också och typ likadana träd och buskar överallt. Har sällan varit så glad över att tillslut få syn på bilen.

På måndag fyller jag år och tänkte bjuda på tårta till familjen och den del av släkten som är närmast. Så idag har jag bakar tårtbotten och kladdmuffins. Imorgon tänkte jag se om jag orkar ge mig på att baka bullar. Var sjukt länge sedan jag bakade. Måste passa på såhär veckorna innan behandlingen när jag mår som bäst. Läggs in på torsdag och mamma ska få sin nästa behandling på onsdag tror jag de var.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar