torsdag 18 oktober 2012

Torsdag

Idag är det torsdag redan. Dagarna har gått superfort och jag har haft fullt upp, i alla fall för att vara mig. I tisdags kväll var jag i stallet igen. Jag hade riktig
tur för det var en som inte var där och därför var det en häst ledig och min gamla ridlärare frågade om jag inte ville prova på att rida henne en stund. Det slutade med att jag red med hela lektionen i en timme. Trött blev jag det ska jag säga och håll fick jag några gånger men annars gick det riktigt bra. Alltså självklar var det lite ringrostigt men ändå så kändes allt precis som vanligt och inte konstigt alls. Fick rida Queen den hästen jag brukade rida som mest där innan för två år sedan innan jag slutade. Men tror allt hon kände igen mig. Lycka är bara förnamnet! Att efter så lång tids uppehåll äntligen få göra något av det som man älskar mest och efter ett år av sjukdom faktiskt orka hålla igång mer eller mindre i en hel timme. Och träningsvärk har jag.knappt så lite av ridmusklerna måste ju finnas kvar. Men med tanke på att jag för ett halvår sedan inte kunde ta mig upp själv från golvet för att mina muskler förtvinat så. När jag var stolt över att ha orkat gå 100 m och fick hjärtklappning och blev ordentligt andfådd av att gå i trappan, till att rida i en timma. Inte jätteaktivt hela tiden förstås men ändå! Det går faktiskt framåt!
Queen och jag, men ni får klara er utan mitt huvud för jag ler så stort och knäppt. 
En glad kisse som hittat ett av mammas garnnystan. Vad är det med katter och garnnystan egentligen?
Dagen outfit haha. Nu känner jag mig som en riktigt bloggare som lägger ut bilder på hur jag är kädd. Men såhär ser jag i alla fall ut i stallet. Inget huvud på den här bilden heller jag vet, men jag gillar verkligen inte att vara med på bild.

2 kommentarer:

  1. Åh vad fantastiskt roligt!! Så glad jag blir, du gjorde verkligen min dag så mycket gladare!! kramar i massor (du fick ju inte någon i helgen)/Karin

    SvaraRadera
  2. Roligt,roligt,att du orkade,kram mormor!!!!!

    SvaraRadera