tisdag 13 november 2012

Fars dag och oturskatt

Igår var det fars dag som ni vet. Så jag och min lillebror åkte och handlade på förmiddagen, mat och tårta och blomma till pappa. Sedan lagade jag fläskfilé till lunch och på eftermiddagen kom farmor, min storebror och hans familj över och fikade. Riktigt trevligt. Idag har jag stekt köttbullar, igen. Det går åt fort i det här huset och nu i eftermiddag och kväll har jag varit hos Mikaela. Vi åt taco, har blivit en del taco för mig på senaste men vad gör det. De är gott och lagom onyttigt. Vi tjötade non stop hela kvällen och bakade paj som hon skulle ha imorgon. Vi behöver verkligen inte göra något speciellt för att tiden ska gå. Lite gott att äta är det enda som behövs för att hålla energinivån uppe mellan allt babbel. För om vi inte setts på över en vecka så är det mycket som måste uppdateras och diskuteras.

Kan också berätta att det inte alltid är mys pys att ha en liten, söt, gullig, inte så liten längre, sprallig, hoppande katt springandes i räcerfart tvärs över hela huset. Idag hörde jag och mamma ett brak från mitt rum. Jag antog att det var kattungen som hittat på något men orkar inte gå upp och kolla då. Sen när jag ska byta om innan jag ska åka till Mikaela så kommer jag in i rummet och möts av ett fallet palmträd liggandes mitt på golvet. Okej inget riktigt palmträd men en sån där hög grön växt på stam. Den har hon då lyckats välta i samma veva som hon även rivit ner diverse prylar, pennor och en sax från skrivbordet. Men jag han inte ordna de innan jag åkte så fick ta det ikväll men dammsugningen tar jag imorgon efter jag kommer hem från sjukan. Man kan ju knappast ställa sig att dammsuga kl tolv på natten när alla andra sover. Mitt rum behöver ändå städas eftersom ovannämnda katt också under den senaste vecka lyckats välta ut ett vattenglas från mitt sängbord på en massa saker och i själva lådan som för en gångs skull var öppen. Även lyckats spy två gånger, en på var matta i mitt rum som behöver tvättas lite noggrannare än jag orkade just då kl ett på natten. Men får nog också erkänna att jag själv är orsak till en liten del av röran här inne. Det mesta skulle jag på katten. Tur för henne att hon är gullig och lurvig och dödar mössen på vinden!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar